Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Rola worków w treningach bokserskich

2022-06-30
Rola worków w treningach bokserskich

Worek bokserski to absolutny must have każdego profesjonalnego boksera. Stanowi on niezbędny element treningu, który pozwala na poprawę formy i przygotowuje do sprawdzianu wytrzymałościowego na ringu. Uderzenie w worek bokserki to też świetny sposób na spalenie zbędnych kalorii oraz rozładowanie negatywnych emocji.

Trening z wykorzystaniem worka bokserskiego

Każdy, kto kiedykolwiek miał styczność z boksem doskonale wie, że nieodłącznym elementem treningu jest praca z workiem bokserskim. Stwarza one wiele możliwości, jeśli chodzi o samodzielną pracę nad ciałem, kondycją oraz refleksem. Wykorzystując worek bokserski, trzeba jednak pamiętać o kilku zasadach, które sprawią, że podejmowany wysiłek będzie przynosić właściwe efekty. Podczas treningu należy ugiąć nogi, stosować kombinację uderzeń i nie używać całej siły od razu. Takie działanie pozwoli uniknąć kontuzji. Warto też zadbać o technikę uderzenia – siła ciosu powinna być wynikową pracy bioder i skrętu ciała, a nie energii ukrytej w rękach.

Zalety treningu z workiem bokserskim

Wykorzystanie w treningu akcesoriów, między innymi worka bokserskiego to mnóstwo korzyści, nie tylko dla profesjonalnych zawodników, ale też osób, które chcą zadbać o ogólną kondycję ciała. Praca z workiem pozwala wzmocnić mięśnie brzucha i nóg. W przypadku bokserów trening z workiem daje możliwość wypracowania techniki wyprowadzania ciosów oraz wzmacnia mięśnie rąk. Przed rozpoczęciem ćwiczeń trzeba jednak pamiętać o rozgrzewce – szczególnie zadbać o barki i nadgarstki, które są najbardziej narażone na urazy. Dzięki temu unikniemy kontuzji i będziemy mogli wykonać sekwencję ćwiczeń bez obawy o zdrowie.

Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2022
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixelpixel